onsdag 29 juli 2015

Nervös väntan

Jaa dagen idag hade kunnat vara roligare, regnet har verkligen öst ner och himlen är konstant grå. Under ett av åskskurarna som inte innehöll åska så valde B3 och maken att gå ut på altanen för att lyssna på regnet med en förhoppning om att få höra lite åska...

Mitt i allt regn så dök posten upp med ett efterlängtat paket till mig, fyra nya nagellack från Essie! Detta är de enda nagellack som faktiskt sitter kvar och inte börjar släppa så fort det torkat. Hur jag än gjort med andra lack så funkar det inte, har även lagt på ett ofärgat över för att se om de skulle sitta längre men nejdå..
Men utan att krångla med essie utan bara målat två lager så sitter de minst fyra dagar, ska dock köpa deras "topcoat" för att se hur länge det sitter då.
Valde denna nyans idag:
Jag älskar att essie har så många otroligt härliga färger! 
Dessa är de nyanser jag har nu... Helt olika men så vackra!
För första gången i mitt liv så behöver jag inte avstå nagellack pga mitt jobb. Iom att jag nu även har godkänd sjukersättning så kan jag både ha målade och långa naglar!
Att få känna sig lite vacker ibland är balsam för själen.

Imorgon.... 
Ska vi till sjukhuset med B3 och träffa en läkare som ska kolla om han har eds. Jag vet ju vad jag ser men frågan är om denna läkare tål att mamman vet mer än hen. Den förra läkaren som kollade B2 här på vårt hemsjukhus tålde det ju inte.
Denna läkare är alltså en annan men samma läkare som behandlade B1 så illa i samband med hans inläggning för att ställa in medicindosen. Denna läkare som fick självaste Eds experten på vuxna här i länet efter sig...
Om läkaren nu vägrar lyssna så löser vi det på samma sätt som B2!
Iom B3s blödningsrubbning så är jag ganska övertygad att vi kommer tomhänta hem imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar