lördag 2 juli 2016

Semester!!!!

Eller jaa... jag har ingen semester alt jag har alltid semester *asg* men maken har sin två veckor långa semester. Han har valt att spara lite inför den efterlängtade resan i vinter.
Idag är alltså första dagen för maken, kan ni gissa vad det är för väder?
Japp regn! Vad annars lixom?

Under veckan har vi träffat en kollega till maken, hon är helt fantastisk och jag är lycklig för att få kalla henne min vän.


Vi var på grillfest i kyrkan igår, det delades ut över 140 hamburgare och tempot var högt. Barn skrattade och lekte över språkgränserna. Vi har många flyktingar i våran kommun. Men tyvärr finns det allt för många som anser att dessa är mindre värda. Men så resonerar inte barnen, de lyckades hitta sätt att förstå varandra medans de lekte. Vi borde vara mer som barnen....

Under veckan har vi haft okey väder några dagar, under en av dessa dagar landade en fjäril på min hand
Den satt där i flera minuter....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar