måndag 25 juli 2016

Liten blir stor (större)

Vi har under våren försökt sporra skrutt att lära sig cykla. Vi har lockat och pockat, mutat, jaaa allt möjligt. Han har ju själ sagt att han vill lära sig att cykla och då ska han få följa med pappa när han springtränar...
Svärfar skulle komma hit och fixa lite med stödhjulen så att det inte blev så "tippigt". Han tittade på skrutt och sa:
- det där är inte farligt, sätt dig och cykla!

Vilken han då gjorde! Så nu har det övats på cykeln men vi insåg att 12" är på tok för litet. Så när han igår faktiskt både kunde starta och bromsa så jagade vi en större cykel! Vi hittade en på blocket som var bra, så vi inhandlade den och sen nya stödhjul, cykelkorg och flagga :)
Han blev så nöjd :) så han cyklade läääänge runt på vändplanen...

Vi köpte även nya gungor

Sen drog vi iväg till bästisen V, käkade äppelpaj och fortsatte sen till badet. Ni som känner mig vet vilken badkruka jag är så jag tog inte med mig badkläder.
Vi blev lotsade till en strand vi aldrig varit på men oj vad härligt! 
Så jag badade för andra gången i sjö detta år, blev lite klädsimm men vad gör det när de var så varmt och härligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar