söndag 16 augusti 2015

Vilken jädra smäll!!!

Just nu håller Ehlers-Danlos national foundation en konferens i Baltimore USA med många föreläsare och utställare. Hade en dröm att kunna ta mig dit men är minst sagt tacksam att jag inte försökte!
En av läkarna Dr Lavelle höll en föreläsning, vilket jag utgick ifrån skulle vara en fantastisk grej då även han lider av Ehlers-Danlos syndrom dock klassisk typ... Föreläsningen kommer att så småningom om läggas ut på youtube dock har en del redan "läckt ut".
Ser ni vad det står?
1: tyck inte synd om dig själv!
- annars kommer jag att introducera dig för : en krigsveteran eller en baby med retinoblastom(ögontumör)
2: sluta ta narkotika klassade läkemedel!!


Detta står alltså en av världens experter och säger inför hur många läkare, sjuksköterskor,sjukgymnaster, arbetsterapeuter och de som är drabbade!
Han säger emot allt vad forskningen och andra läkare har kommit fram till om smärtor och läkemedel. Att de som verkligen har ont missbrukar inte sina läkemedel (visst finns de undantag).

Som om man inte redan har svårt att bli trodd av omgivningen och vården. Det är inte bara att bita ihop, vi biter ihop tills tandköttet blöder!

Men jag kan garantera att de allra flesta av oss drabbade inte går och tycker synd om oss själva! Vad hjälper det? Man blir bara bitter och deprimerad om man alltid tycker synd om sig själv, visst alla har såna dagar och de måste man tillåta sig att ha!

Skäms på dig dr Lavelle! Du som drabbad borde ha lite mer vett i skallen än så! Smärta kan man inte jämföra på det sätt du gör, den är subjektiv! Fattar du vad du kan ha ställt till det? Ännu mer misstro och skeptism är det du lyckats framkalla med din föreläsning!
Lyder inte läkaretiken: 
Det du inte kan bota skall du lindra?

Jag och flera EDSare med mig vill ha en ursäkt från dig om ditt klantiga uttalande
Just nu är jag så arg att jag kokar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar