torsdag 22 januari 2015

Ortopedtekniska

Idag var det ett nytt försök på Ortopedtekniska med förhoppning om att få med mig de nya ortoserna. Sist så hade inte allt kommit, det var fel knä som var beställt och dessutom fel storlek.
Men idag så var det dax igen, den här gången hade allt kommit och var rätt.

Med sig hade min tekniker med sig en sjukgymnast som "gick brevid" för inskolning. Vi pratade och skojade runt lite, han frågade hur länge jag hade haft min diagnos. Så jag svarade på det och lite andra frågor, sen chockar han mig lite med sitt uttalande: " man hör mer och mer om Eds än förr"
Hela jag log och berättade om projektet #fightforeds och vårat mål att sprida information och samla in pengar till forskningen. Han uppmuntrade till initiativet. 

Givetvis så fick jag visa lite överrörlighet, med betoning på lite:) 
Han bad mig visa lillfingrets överrörlighet, givetvis gör jag det. När han såg det så blev han riktigt blek och ville inte alls se de resterande lederna...


RoboCop morsan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar