torsdag 9 januari 2014

Painsomnia

Jag har med andra ord för ont för att kunna sova:( kroppen skriker av trötthet men värken skriker högst!

Talade med läkaren som tyckte att jag skulle öka dosen på "nervmedicinen" men jag höll inte med eftersom att jag då får oerhört jobbiga biverkningar. Då kläcker läkarskrället ur sig: " du får väll bita ihop"

Tror ni att en läkare skulle säga samma sak till en cancerpatient, traumapatient eller till ngn som haft en stroke med svåra smärtor att bita ihop? Troligtvis (garanterat) inte! Så varför är det också att säga så till eds patienter??

Lyckades dock förhandla mig till att öka dosen på smärtstillande till 2x5mg på kvällen, men är tveksam att det räcker, märker ju hur jag har det nu trotts ökningen...

Idag har A1 och jag bytt ut nästan alla julgardiner här hemma, känns rätt skönt faktiskt.

B3 vaknade bara 2ggr natten till dag, rekord faktiskt! Det var länge sen han sov så bra. Och idag bar det iväg till dagis för första gången på mer än en månad så vi hade en nöjd men trött kille på em...

Kanske borde skicka mina kordinater till John blund så jag får sova lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar