lördag 18 januari 2014

Jag är nöjd

Jo jag är (oftast) tillfreds med livet. Även om livet blev långt ifrån vad jag hade tänkt och hoppats på. Jag är delaktig på mitt sätt. Jag kan inte skjutsa mina barn hit och dit, kan inte följa med på alla äventyr som andra föräldrar jag. 

Men jag är alltid hemma och närvarande! Finns alltid nära om barnen behöver mig. De har inga långa dagar på fritids eller dagis och jag har inga krav från ett jobb. 
Det tycker jag känns bra mitt i soppan.

Över till något annat...
 
B1 fick sin eds diagnos i måndags. Känslorna inför det faktumet åker fortfarande bergochdalbana och har nog inte riktigt fattat det ännu. Det är absolut inget jag önskar åt mina barn men det är bra att det upptäckts tidigt! Läkaren var en lite äldre man som räknas som eds expert, vi hade en riktigt bra diskussion kring eds och adhd. Han var trevlig och kunnig :)
Han pikade mig dock pga rullstolen då han är helt anti rullstol och dyl med eds patienter men jag håller inte med även om mitt mål är att slippa rullstolen.

Hoppas ni har en bra helg i snön

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar