tisdag 20 augusti 2013

tiden har flygit förbi

och här har det hänt massor, både på gott och ont.

B1 blir inte bättre i sin höft och kommer att skickas vidare till barnmott och ortopedtekniska. Han har dessutom springförbud. Idag kom han hem och grät för att han inte hade fixat att leka med sina kompisar i skolan: " de vill bara leka springlekar".

B2 har börjat i sin nya skola och går i en klass med ENBART 14barn! Vilket är toppen för hans behov. Vi följde med och vinkade av honom på första skoldagen. Han verkade inte nervös och har berättat att han trivs.

B3 lyckades stuka fingret rätt illa i söndags, det lät riktigt otrevligt när han gjorde sig illa och leden blev blå och svullen. Blev så rädd att han fått en fraktur eller liknande. Dock så syntes bara ett inre blåmärke på röntgen så det är skönt iallafall. Annars så har han börjat skolas in på dagis och hittills går det bra, har svårt att tro att det ska vara några problem men bara för det så ska ni se att det strular.

Nu flyttar vi oss lite bakåt i tiden, till den 13/8 då jag hade möte med smärtrehab. Det var ett oerhört jobbigt möte men de sa inte direkt något som jag inte visste om. MEN de säger att jag är för sjuk för att få hjälp av dem så de remitterar tillbaka till vårdcentralen. De sa även att jag ska söka om sjukpension och att jag inte ska räkna med att kunna komma tillbaka till arbete. Men om några år kanske jag kan få komma och träna hos dem om jag är bättre!
Vad tar man sig till när experterna inte vill ta i en?

Sen så trodde jag att jag skulle slippa mensen med näsprayen men ack vad fel jag hade =(

Men idag så var det dags att åka till vårdcentralen för att rapportera över vad smärtrehab sagt. Han läste vad som skrivits och sa att dem hade rätt, det finns inget annat än att sjukpensionera mig. Så han spenderade en timme med att skriva ett intyg åt mig/fk. Han såg allmänt bedrövad ut faktiskt men berömde min envishet och min positiva attityd.
Jag tipsade honom om EDS-konferansen i uppsala i september och han verkade glatt överraskad och ev kanske han går =D

Men men ansökan så kommer mycket pappers arbete och mycket räkna. Idag sitter jag med handikappansökan och bostadstillägg. Förhoppningsvis leder det till att ekonomin blir lite bättre...

Nu ger jag upp för ikväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar