fredag 24 maj 2013

Lite att informera om

Har fått besked om utprovning av min lilla smidiga rullstol. Jag ska till centrum för hjälpmedel på fredag =D
Det är precis en vecka dit, så det kommer nog att gå fort( eller så kommer det kännas som en evighet bara för att man väntar). AT (arbetsterapeuten) och utprovaren vill nog att jag ska ha en Panthera swing istället för en "vanlig" panthera. Skillnaden är egentligen bara att på swingen så kan du plocka bort fotstödet. Det gör iof ingen större skillnad, men det kan bli skillnad i väntetid =/ Men det ska inte bli avgörande känner jag, utan  jag ska verkligen känna in vilken stol som passar mig allra mest.

Annars så har jag möte med smärtenhetens sjukgymnast den 3/6 för att lägga upp ett träningsprogram som är anpassat efter mig. Det ska bli riktigt skönt att få komma igång, personligen håller jag tummarna för en möjlighet att få ha vattengymnastik i varmt vatten. Det skulle få mina trötta muskler att slappna av.

Annars har jag varit klantig och drog mitt högra långfinger ur led, lyckades dock dra tillbaka fingret men kunde fortfarande inte böja fingret normalt och knasig känsel. In till frakturmott. som konstaterade med hjälp av röntgen att inget var brutet eller satt fel, skickades till handkir. dagen där på. Fick beröm för att jag lyckades dra rätt det så bra. Doktorn konstaterade dock att det är en ledkapsel som gått sönder i fingret, så nu har jag tejpade fingrar i 6 veckor...

Sen tog vi ett väldigt stort och tungt steg idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar