måndag 18 augusti 2014

vilken terminsstart

Har sovit som en kratta i natt, maken har fått ovett varje gång han har vänt sig i sängen:
det gör ont när sängen gungar!
Har jag tydligen sagt varje gång till honom, detta minns jag inte alls.

Hur som helst så började skolorna här idag och trotts dålig sömn så var jag faktiskt uppe med B1 när han skulle iväg, tur var väll det!
Det stod att skolskjutsen skulle komma vid 8 eftersom att han började 8.20.
När klockan närmade sig 8.10 så började jag att jaga chauffören på det enda nummer jag hade, men möttes av:
" du kan inte nå det önskade numret, var god försök senare"
När klockan närmade sig kvart över så inser jag att vi inte kan vänta längre, blev till att med all envishet och övernaturlig styrka (för att vara mig) drog ur min rullstol och lyfte in B1s istället. Satte oss i bilen och drog till skolan, vi hann med knappa minuten till godo.
Väl där fick jag konka ut den lilla lätta rullstolen som B1 har för att sedan knuffa honom till mötesplatsen. Fick snabbt någon som följde med upp till hissen och nya klassrummet. Knuffade honom dit också...

Skolan hade inte lämnat ut några aktuella listor på de barn som skulle åka med, de listor som chauffören hade fått var ca 3 år gamla. Så håll tummarna för att tisdagen funkar bättre...

Idag kom kallelsen till Dr Hani Hattar nere i Västervik, han är eds expert... Det blev många papper att fylla i, jag tvingades inse hur lite jag faktiskt klarar av, hur misslyckad jag faktiskt är... Klarar inget och nu har jag det svart på vitt... Har inte sett mig som deprimerad innan men blev det efter detta... Jag kan så mycket mindre än vad jag trodde att jag faktiskt klarade..
Ni vet nog vad jag kommer svara i formuläret :(



2 kommentarer:

  1. Væstervik..................., denne fine plass! Jeg er fødd og opp-voksen i Væstervik. Så bra at du har fått time hos denne spesialisten. Håper det kommer noe bra ut av dette besøk. Jeg sliter med mine ting og smerter men jeg kan ikke forestille meg deg og din familie sine problemer. Jeg ser at hadde jeg fylt ut det skjema idag så hadde mye gått greit, men for noen aktiviteter litt problemer og smerter. Da innser jeg hvor heldig jeg tross alt er, det kunne hvert mye verre. Jeg kommer spent og følg med på hva som skjer og ønsker deg lykke til under besøket i Væstervik.

    SvaraRadera
  2. Tack för dina uppmuntrande ord

    SvaraRadera