söndag 3 augusti 2014

Kolmården 2014

Natten till igår kunde ha varit bättre, jag låg och vred mig i sängen och försökte överleva natten utan vb medicin men vid 04.20 så gav jag upp. På morgonen var det dags för årets semester tripp, vi for till kolmården. Vi packade in: mig, maken,svärfar,B2 och B3. Sen lämnade vi hemmet och åkte mot kolmården. B1 gjorde samma resa, samma tid fast men sin biologiska pappa.

På plats så fanns det så mycket att titta på, barnen älskade att kunna gå in och klappa getter,minigrisar och höns...
Vi fortsatte efter ett tag och tog oss längre in i parken och kollade in fler djur. Några favoriter visste om sen innan är elefant, apa och givetvis zebra...
Ett annat måste var safaribanan, eftersom att vi hade rullstol så fick vi gå en annan väg och de saktade ner banan så vi kunde kliva på.

Det var väldigt svalkande att åka i linbanan och barnen stortrivdes.
Vi passade på att äta efteråt och sen ställde vi oss i kön till delfinshowen, även där fick vi komma in en annan väg för att det skulle gå så smidigt som möjligt...
Tur att det finns några fördelar med att sitta i rullstol (på det stora hela var jag många barns favorit stirrobjekt, önskar att de skulle våga fråga istället...
Att se barnens ögon och deras gapande munnar av spänning var ren magi, var nästan så att barnen glömde att andas. Ögonen var stora som tefat på båda killarna, de satt blixtstilla hela showen nästan, ni som känner B2 vet hur sällsynt och svårt det är för honom.
Till sist gick vi till tigerland...
Innan vi åkte hem så stannade vi till på souvenirshoppen för att köpa minnen åt barnen.
B1: fick en apa eftersom att vi inte visste om han skulle få något.
B2: ville inget ha eftersom att det inte fanns något lego, han fick dock en rödpanda när vi var där för två år sen som han älskar, sen ska vi köpa lego här hemma.
B3: fick en tiger, han har total koll på hur de låter och morrar åt oss när han bär på den.

Natten till idag hade jag trott skulle gå utmärkt att sova trots den smärtan som skulle komma som ett brev på posten men ack vad jag trodde fel, natten har varit hemsk men helt klart värd det, men får hoppas på bättre resultat i natt.

Just ja B1 hade haft sin rulle med till kolmården och hade fått samma möjligheter som jag... Så den familjen var nog nöjda också...

Ha det bäst




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar