onsdag 20 februari 2013

Här händer det saker

Det som började med en seg morgon efter dålig nattsömn förvandlades till en dag med fullt ös.
Möte med sjukgymnasten kl 11 som skulle testa att strecka ut mig lite försiktigt för att "lätta" på trycket i ryggen. Det visade sig vara en usel idé som gjorde att jag tappade känseln i fötterna, hon konstaterade att så ska vi inte göra fler gånger.

Nu tog hon åter upp HMS/ EDS-HT som trolig diagnos och att jag redan på anamnesen uppfyllde kriterierna och att hennes undersökning bekräftade det. Nu ville hon att min doktor ska sätta den diagnosen och att jag ska bli skickad på ny MR. Hon tror även på ett diskbråck högre upp i ryggen och innan MR är gjord vågar hon inte hjälpa mig.

Sen efter det så åkte vi ner till mannens farmor för att ta farväl av den 92år gamla damen. Hon sökte kontakt när hon hörde lilla B3 jollra, men hon orkade bara vara vaken några sek. i taget. Vi valde att stanna kvar hos svärfar i hans hus. Klockan 20.56 fick hon dra sista andetaget och somnade lungt och stilla in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar