tisdag 3 mars 2015

Tiden flyger iväg

Har egentligen inte så mycket att rapportera, livet rullar lixom vidare oavsett vad man själv vill...
Min mor har bokat en semesterresa till värmen i början av hösten, hon tar med sig B1 och B2. Ingen av barnen har varit utomlands till värmen. B1 vet om resan men B2 får vänta lite till. 
B1 är i sjunde himlen, drömmer sig iväg, fnissar ett skratt som kommer djupt inifrån och det verkligen bubblar ur honom :) 
Det ska bli kul att se B2s reaktion också när han får veta, närmare avresa.

Igår lossnade min tandställning, tråden bakom tänderna lossnade! Den satt böjd mot tungan och gommen. Så hela natten rev jag mig mot eländet. Fick en akut tandläkartid vid 13. Jag började att fråga om detta ingick i mitt gula tandvårdskort, och hon fnissade och sa att jag hade det magiska kortet alla vill ha:) då sa jag att någon fördel borde man få ha som sjuk. Det höll hon med om, sen frågade hon om vad mitt zebraribbon betyder. Fick informera om Eds och vad det innebar. Hon lyssnade och ställde frågor som jag svarade med glädje på. Sen bad hon om ursäkt för att jag fick undervisa henne, men jag sa som det är: jag tycker om att sprida information! Fick även lova att ta med informationsmaterial som hon ville sätta upp i väntrum och i personalrummet:)
Yey!!!


Ikväll åt vi en god laxpastasås:). Efter det så spelade vi det fantastiska spelet: Haren och sköldpaddan
Spelet bygger på fabeln om haren och sköldpaddan. B1 var inte alls intresserad men jag övertygade honom tillsist och ganska snart satt jag,A2 och B1 och skrattade ihop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar