fredag 12 september 2014

Ni zebror är flockdjur, nalkas det fara så sluter ni upp bakom varandra

Så sa min man igår och han har rätt...

Det mest positiva som jag upplevt sen jag blev sjuk är alla vänner som jag har funnit. Vänner som vet exakt vad man går igenom och sluter upp bakom mig när det behövs.

Ett av många exempel tar jag upp nu:
Min nacke mår absolut inte bra, på röntgen syntes ingenting (som vanligt) men teorierna är att en eller flera kotor var på rymmen men när nackkragen sattes på så kunde musklerna slappna av så att kotan kunde få tillbaka sin ordinarie plats.

Sen när kragen togs bort så har nacken blivit sämre, känselbortfallet är tillbaka osv men nu till saken.

Det finns två tjejer som jag vill hissa. Båda har slutit upp bakom mig och gör en stor sak för mig.
Tjej nummer 1 åker till mig idag och ska lämna hennes extra krage till mig, hon åker nästan 20 mil enkel resa!
Tjej nummer 2 har lagt sin extra på posten så att om den första inte passar så kanske hennes gör...

När jag frågade varför så fick jag svaret: vi zebror håller ihop...

Sen finns en vän till som dock inte är en zebra men han har lovat mig att om ingen av dessa passar så hjälper han mig...

Alla mina vänner är fantastiska, är unika och stöttar mig på allra bästa sätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar