torsdag 18 september 2014

kinesiologitejp

Idag har jag och mina assistenter varit på kurs, en kurs i kinesiologi tejpning... Detta är något som jag har sett framemot länge. Jag har hört väldigt mycket positivt om detta.
Vi började tidigt, jag var så trött men väl på plats så var det så intressant att tröttheten glömdes bort. På förmiddagen var det först teori blandat med lite övningar.

Lunch åt vi på konferenscentrets matsal, mycket mycket god mat.

Eftermiddagen fick vi mer specifikt inriktad mot mig och mina problemområden...
Jag ser nu ut som en färgglad Michelin gubbe:)

Killen som utbildade oss var väldigt duktig och vi lärde oss massor. Men det krävs en del träning för att få in tekniken. Det ser jätte lätt ut men icke sa nicke...
Han kom från rehabtejp
Vi är väldigt nöjda över dagen och kan rekommendera den utbildningen för alla med led eller muskelproblem.

Nu får vi snart middagsbesök

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar