söndag 7 september 2014

En resa

Nu är resan norröver bokad, efter många turer om hur vi ska resa så blev det tillslut att åka nattåg. Hade tänkt att flyga upp men undertecknad är så flygrädd att jag fick flera ångestattacker per dag, jag som inte har haft ångest på flera år.
Men nu är det bestämt att det blir tåg och efter det så har jag inte haft en enda ångestattack.

Men fy Fabian vad dyrt det är att åka tåg! Dyrare än flyget!
Men efter lite vridande och vändande lyckades vi få en lösning som var billigare iallafall.
Men det innebär en heldag uppe i Stockholm innan vi hoppar på tåget som åker norröver.
Ska bli kul att träffa vännerna där uppe, det var henne som jag först fick kontakt med som hade eds, där i början av min jakt på diagnos. Hon och jag träffades förra sommaren en snabbis på en camping, när dem drog förbi i närheten. Men nu ska vi dit och ha tid att umgås med varandra.
Ingen jätte stress på att resa hem samma dag, så vi ska spendera en natt också... Sen åker vi hem...

Då ska vi stanna och ta raster med jämna mellanrum, då passar vi på att stanna på platser där jag/vi har vänner eller platser som betyder något. Vi ska stanna till vid min farmor och farfars grav, jag har inte varit där sen farmor dog -05/-06

Utöver detta så har det varit jobbhelg för maken och barnhelg.
Det är skönt att ha A1 här som hjälper mig, jag har kunnat vila när jag behöver det...

B2 har sin egen stil och idéer som alltid, i fredags hittade vi honom sovandes så här



2 kommentarer:

  1. Ni är välkomna upp till Norr =) Tror vi bara tar de lugnt då ni kommer , surrar på osv =) Kram så länge

    SvaraRadera
  2. Ska bli toppen att hinna sitta och surra

    SvaraRadera