tisdag 19 mars 2013

vad hände?

Jo uppenbarligen lönar det sig att stå på återbuds listor när man väntar på remisser! Ställde mig på återbuds listan i måndags morse och tänkte väll inte så mycket på det egentligen... Väntetiden på en MR låg på upptill 10veckor. Vid 14.30 så ringer röntgenmottagningen och frågar om jag har möjlighet att vara där till 15.30! Tittar snabbt på klockan och säger att det fixar vi =D
Så vi var på plats kl 15.20. Kan vi notera att jag har problem med MR tunneln? Den lät jätte högt och var trängre än vad jag mindes den. Sen är inte britsen de skönaste när man har problem med ryggen. Man ligger på ett hårt underlag på rygg och PANG sa det i ryggen och fötterna försvann. Sen hade jag ont resten av dagen och natten =/

Annat som hände var att jag fick  besked från eds-mottagningen att remissen var skickad tillbaka till min ordinarie läkare... Så jag ringde VC och bad om en telefontid med honom, fick en tid redan idag. Vill veta hur planeringen framåt ser ut, vill inte bli hängande i luften igen om man säger så.

Idag när han ringde så förklarade han att EDS-mottagningen var stängd! Och att nu var valet att skicka till neuro eller att han sätter en diagnos. Jag nämnde att i andra landsting så är det distriktsläkaren som sätter den och att efter diagnos är satt så är jag primärvårdens "problem". Han frågade om jag verkligen har överelastisk hud, jag svarade att det är svårt för mig att bedöma men att jag kan dra ut min hud mer än vad maken kan, samt att mina förlossningar har gått så sjuk fort och ändå inte spruckit nämnvärt som jag "borde" ha gjort.. Sen ang. blödningsbenägenhet så stämmer jag in där med.

Han erkände att han behöver läsa på lite om EDS och vill vänta in MR svaret sen skulle han återkomma till mig om 2veckor och då pratas vid igen om hur vi går vidare, han vill skicka mig till rehabmottagningen ( yey). Svarade att jag inte har ngt emot att vänta bara jag slipper hänga i luften, varpå han svarade :
Du hänger inte i luften, du hänger med mig!

1 kommentar:

  1. Hejja vännen,detta kommer gå bra ska du se ,du hänger med mej med vettu =) Kramen

    SvaraRadera