lördag 16 mars 2013

Orken letar sig fram

Jo nu börjar livsandarna att återvända och feberns dimmor att lätta ( om man inte är maken som nu börjar krokna ner).

B3 är fortfarande rosslig men feberfri, själv var jag febrig i 3dygn men är även jag feberfri igen.

Ang FK så har de rekomenderat att vi ska plocka ut tillfällig föräldrapenning (tfp) efter att B3 passerade 8mån, vad de inte nämnde är att den bara går att söka retroaktivt trotts att man ser min sjukskrivning som kommer att pågå till 1/5 som det ser ut just nu (hoppas vi slipper förlänga den). Och för varje ansöknings period så har de 30 dagars handläggningstid! Vilket skulle innebära att vi ligger efter en månad med utbetalningar. Så visserligen skulle vi spara fp dagar men med den fördröjningen är det inte värt det!

Inatt så hade vi så kallt i huset! Vi hade knappt varit hemma alls på dagen/kvällen för att elda, därav en del av kylan. Men vi upptäckte att vårat täcke inte hade någon stoppning kvar alls! Så jag låg i pyjamas, strumpor, flecetröja, täcke och extra filt och frös ändå ( visserligen är jag sjukt frusen jämt men iaf). B3 som är rosslig sover i vagnen för lutningens skull och låg nerkrupen i varma åkpåsen ;)

Vi bestämde att vi vägrade sova utan vettigt täcke ännu en natt och drog till Ikea när de öppnade och inskaffade ett täcke med värme grad 6 ( varmast!) och råkade vara det billigaste av täckena.
Köpte även nya brödformar som var i behov.
Fick dock låna en rullande stol på varuhuset, benen bar mig inte, kändes som att man gick i sirap och ryggen gjorde ont... Allt var så tungt plötsligt, men B3 var på glatt humör och satt nöjd i mitt knä samtidigt som han charmade alla vi mötte med sina leenden.

Svärfar var oerhört snäll och köpte oss en ny micro eftersom att våran hade gett upp med en smäll! Vi mötte honom men en helt nyvaken bebis utanför netonnet. B3 var inte ens inärheten av vaken när han hörde farfars röst, då blev han klarvaken,började skratta och vrida på huvudet för att hitta honom för att kunna strecka sig mot honom för att få komma i famnen! Sen bjöd han oss på lunch, väldigt uppskattat det också.. Gott!

Ha det bra gott folk


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar