onsdag 27 april 2016

Varför ska jag bestraffas?

Jag har jobbat mer eller mindre sen jag var 16år gammal. Alla dessa år som jag har jobbat har jag varit anställd inom olika vårdande yrken. 
Tex: 
personligassitent
Vårdbiträde
Undersköterska 
Ambulanssjukvårdare

Jag har alltså jobbat i över tioår med avbrott för mamma ledighet. Jag har pluggat samtidigt som jag har jobbat, jag har även pluggat samtidigt som jag varit mammaledig.
Jobbade natt och pluggade samma dygn, raka vägen till skolan!

Jag har (nästan) alltid klarat mig själv och min ekonomi. Nu sitter jag här i en ekonomi som är riktigt pinsam!
Allt jag någonsin kämpat för räckte inte.
Jag är en så kallad fattig pensionär. Om det bara hade drabbat mig så hade jag aldrig drömt om att klaga, men nu drabbar det min man och mina barn.
Men vi kommer aldrig ha den semester som "alla andra" har, semestrar man har råd med när båda föräldrarna jobbar. 

Se besvikelsen i barnens ögon när vi säger nej till vissa saker som de vill göra. Vi får lära oss att vända på varenda krona, på gott och ont. 
Det räcker inte att känna skuld för min egen skuld, skuldkänslorna kväver mig för det jag inte kan ge mina barn det som jag vill kunna ge dem.

En förälder som har lägsta garanti på sina föräldrapenning dagar får ut mer än jag

Jag och min familj bestraffas för att jag är sjuk...
Men jag är ändå lyckligt lottad, jag lever inte ensam... Har en underbar make som kämpar så hårt för våran skull, med en känsla av att han inte räcker till. Utan honom vore livet ännu hårdare


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar