lördag 9 april 2016

Ett livstecken och årsmöte

Jodå jag lever... Jag lovar ... Typ....
Eller jag känner att jag lever åtminstående.... Man får vara glad för de lilla...

Idag var de alltså dags för årsmöte för EDS- förbundet. Ni som har följt mig har säkert läst om alla turer kring detta.
Annars så får ni några länkar här:

Ehlers-danlos förbund igen 12/9 (även lite fler länkar)

Ska jag skratta eller gråta 8/11

Efterskalv 10/11

Kränkning 12/11

Nåja nog om detta! Men ni har om ni behövt kunnat gå tillbaka för att minnas lite om vad som skedde och varför saker och ting har blivit som de blivit. Vi har sen dess legat väldig väldigt lågt och kämpa glöden har varit just en glöd, knapp märkbar i bland men ändå funnits där....



Det har sen dess kommit in nya "demokratiska" riktlinjer från förbundet, där man försöker trycka in stadgeändringar. Dessa stadgeändringar är inte små utan ett försök att stoppa demokratin i vårat förbund! Man vill stoppa rätten att skriva motioner till årsmötet! Ett direkt angrepp på demokratin, läs gärna intebarasjuks inlägg..

Men nu mina vänner är de förändring på gång. En förändring som jag tror att de flesta i förbundet önskat, inte förra styrelsen....
Ja ni läste rätt! FÖRRA styrelsen! Vi gick segrande ut med siffror ca 99 emot ca 31! De fick alltså avgå, deras tilltänkta styrelse blev de inte heller. Vi fick in de folket som vi själva ville ha och har nu en styrelse som verkligen vill uppnå ett förbund med transparans, samarbete, kommunikation men även att ALLA ska känna sig välkomna och att allas åsikt faktiskt är okey att vädra! Man får tycka olika utan att riskera represalier!

Håll ögonen öppna nu, bli medlemmar så går vi framåt! Mot målet om ett förbund som ställer upp och kämpar för sina medlemmar. Ett förbund som inte är rädda för att synas och granskas! Mot framtiden, en framtid som lyser av tilltro och hopp...

Nu ska jag krascha med ett stort leende på läpparna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar