lördag 1 augusti 2015

En omtänksam granne

Jag har en fantastisk granne, en lite äldre herre med massor av krut i. Men aldrig att jag hade anat hur mycket krut det fanns :)
Denna granne hade halkat i vintras och stod i kö för att byta knäled. Så ifjol hade hen varit här med en bunke kantareller och Karl-Johan svamp (har för mig att jag skrev det i bloggen då också). Hen delade ut till dem som älskar svamp men inte har möjlighet att plocka själv. Men i år hade jag räknat ut att det inte skulle bli så av förståeliga skäl. Men tror ni inte att hen stod på min trapp med en stor bytta katareller ändå:)
Mer blev jag dessutom lovad och senare annan svamp när det börjar bli läge att plocka dem.

Igår dog våran perkulatorn efter lång och trogen tjänst, först hos min far och sedan hos oss. Men vi insåg att de var akut att få tag i en ny, vi kan ju inte leva utan morgon kaffet!
Så vi letade upp en lämplig på nätet och reserverade den i aktuell butik för upphämtning senare samma dag...
Den är verkligen super rosa! Hihi jag fick välja färgen😜
Kaffet är dessutom väldigt gott och varmt! Behövs mindre pulver till samma mängd vatten än i våran gamla.

Har ju som ni vet fått hem näringsdryck efter en del tjat på Vc. Att tappa 10-15kg på 8v är ju helt normalt och sundt *not*.
Först fick jag en som var "komplett" men den innehöll laktos och fick min mage att vända sig ut och in. Så de vart till att tjafsa med Vc igen och nu testar jag en "saft" variant med smak av apelsin. 
Så drack man den kall och i ett trevligare kärl än deras originalflaskor så smakade den vanlig apelsin saft, så nu vet vi att den funkar med min mage och mun, nästa beställning blir nog större och några fler smaker, kanske äpple kan vara aktuell. Är det ngn av er läsare som smakat den näringsdrycken? Märket är  resource addera plus 


Av B2s pappa har vi fått en ny bilstereo till lilla bilen:) vi hade orginalet kvar och de fanns bara till cd och radio, hur många använder cd nu för tiden??
Tack bästa du:)

Nu ropar B3 på mig att vi ska läsa boken om halvan och polisbilen men även halvan och ambulansen:)

Hoppas ni har uppehåll idag, de har vi:)
På måndag drar vi till Götet för en sväng på Liseberg med alla pojkarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar