tisdag 18 juni 2013

Hjälpmedelscentralen

Idag så bar det i väg för att prova ut en elrullstol åt mig. Vi var på plats strax efter nio och hade räknat med att hålla på i några timmar eftersom att vi höll på i två timmar med den manuella stolen. Vi blev invisade på ett rum och hon gick genast och hämtade en stol som jag skulle få prova. Den hade dubbelkommando som är mer eller mindre ett måste för mig för att kunna avlasta mina händer.

Sen berättade hon lite kort om funktionerna tex. tuta, blinkers, hastigheter osv osv. Sen blev jag utskickad på "prommenad" med rullen, ut på cykelvägen och köra en bit i olika hastigheter. Långsamt sen snabbare och snabbare, B2 sprang först och min rulle hade svårt att hinna med honom trotts att jag kunde köra upp till 15km/tim. Sen fick jag prova att köra upp på olika ramper och trottoarkanter, köra i grus osv. Sen in och skriva på papper, klart! Tog inte ens en timme totalt. När det gällde väntetid så var det lite flytande, kunde jag få den som jag övningskörde idag så behövde teknikerna bara "piffa" till den, annars får jag vänta 5v!!
Ni anar nog inte hur jag längtar helt plötsligt! Tänk om den kan komma denna vecka! önskedröm men så är  det iaf...
Här har ni min rulle:

En minicrosser m1

Sen i eftermiddag ringde en snickare och ville komma förbi imorgon och åtgära mina trösklar! WOW lixom mindre wow är att han kommer hit mellan 7.30-7.45
Så ligger det till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar